Farklı tınılar arıyorsak, kullandığımız malzeme de farklı olmalı. Şimdiye kadar bir çok akor çeşidi gördük, ama bunlar bambaşka. Bu derste şu akorları öğreneceksiniz: * Dörtlü ve beşli aralıklar üzerine kurulu akorlar (quartal & quintal chords) * İki tonlu akorlar (bitonal chords) * Çoklu akorlar (polychords) * İkili aralıklar üzerine kurulu akorlar (clusters) * Upper structure triads (bunun Türkçesi buraya sığmayacak, derste anlatırım :)
Alışılmış fonksiyonel armoni yapılarının ötesine geçiyoruz. Bu derste aşğıdaki konulara giriş yapacağız. Sonraki haftalarda bunların her biri üzerinde uygulama yapmaya devam edip pekiştireceğiz: * Pedal notası (pedal tone) * Modülasyon * Fonksiyonel olmayan armoni (non-functional harmony) * Çift tonlu/çok tonlu armoni (bitonal/polytonal harmony)
Yatay armoni, müzik yolculuğunuzda yepyeni bir kapı açacak. İster Barok dönemin kuralcı kontrpuanı, ister 21. yüzyılın atonal yaklaşımı. Hepsinin giriş kapısı burası. Bu derste aşağıdaki teknikleri öğreneceksiniz: * 2 ses için armoni (2-part writing) * 3 ses için armoni (3-part writing) * 4 ses için armoni (SATB writing) * Voice leading (bunun da Türkçesini bir türlü bulamadım. Daha önce konuştuğumuz bir konu, ama artık farklı bir açıdan ele almaya hazırız).
Yatay armoni denince akla ilk gelen yöntem. Bu derste klasik kontrpuan tekniklerini ve kurallarını öğreneceksiniz.
Önceki derste öğrendiğiniz kontrpuan tekniğini çağdaş armonik yapılara nasıl uyarlayacağınızı göreceksiniz. Bu geçişi yaparken şu iki tekniği kullanacağız: * Kılavuz notalar (guide tones) * Aradaki seslerde süslemeler (inner voice embellishment)
Bu derste, şimdiye kadar öğrendiğiniz armonik kavramlar ve teknikler arasında nasıl bütünlük sağlayacağınızı ve bestenin kurgusuna nasıl uyarlayacağınızı göreceksiniz.
Bu derste, şimdiye kadar gördüğünüz armonik kavram ve teknikleri gitarda nasıl uygulayabileceğinizi öğreneceksiniz.