Serinin ilk bölümüne hoşgeldiniz. Bu seride neler yapmayı hedeflediğimi sizlerle paylaşıyorum. Faydalı olması dileğiyle...
Bu bölümde "neden yazılım mühendisliğini konuşuyoruz" sorusuna cevap vermeye çalışıyorum.
Bu bölümde IEEE SW Engineering Body of Knowledge dökümanına ve içerdiği bölümlere göz atıyoruz.
Yazılım geliştirme süreçlerinin ilki olan İster yönetimini incelemeye başlıyoruz. - İster yönetimi nedir? - İsterler nasıl toplanır? - İster yönetiminin amaçları - İsterlerden kim nasıl faydalanır?
Bu bölümde de yazılım geliştirme aşamalarından ikincisi olan "mimari tasarım" konusunu ele alıyoruz. - Yazılım mimarisi nedir? - Yazılım mimarı kime nedir? - Yazılımda mimari tasarımın önemi nedir?
Bu bölümde mimari tasarım sonrasında yazılımın gerçeklenme sürecinden bahsediyorum.
Bu bölümde de yazılım mühendisliğindeki test süreçlerini ele aldım ( Videonun son bölümünde yaşadığım bir sıkıntıdan dolayı aniden kesilmiş oldu ama konunun çoğunluğunu işlemiş oldum)
Bu bölümde de yazılım mühendisliğinde konfigurasyon yönetimini kısaca ele alıyoruz. Videoda bahsettiğim "Git" tabanlı konfigurasyon sistemini kendinize bir hesap açarak Github üzerinden deneyebilirsiniz:https://github.com/ https://www.atlassian.com/microservices/microservices-architecture/configuration-management